Certificat fiscal
-
(1) Certificatul de atestare fiscală este reglementat de prevederile art. 159 din
Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Certificatul de atestare fiscală se emite de organul fiscal local, la solicitarea contribuabilului/plătitorului. Certificatul se emite şi la solicitarea autorităţilor publice în cazurile şi în condiţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, precum şi la solicitarea notarului public, conform delegării date de către contribuabil.
(3) Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidenţa creanţelor fiscale a organului fiscal local şi cuprinde obligaţiile fiscale restante şi, după caz, obligaţiile fiscale scadente până în prima zi a lunii următoare depunerii cererii, precum şi alte creanţe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente în evidenţa organului fiscal local în vederea recuperării.
(4) Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data solicitării şi este valabil 30 de zile de la data emiterii.
(5) Pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala, in vederea instrainarii dreptului de proprietate asupra cladirilor, terenurilor si a mijloacelor de transport, proprietarii trebuie sa achite impozitul datorat pentru anul in care se instraineaza bunul.
(6) Actele prin care se instraineaza cladiri, terenuri, respective mijloace de transport cu incalcarea prevederilor alin.(5) sunt nule de drept.
( 7 ) Solicitarea certificatului de atestare fiscală de către alte persoane decât contribuabilul:
(a)Orice persoană fizică sau juridică, alta decât cea prevăzută la art. 69 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, poate solicita organelor fiscale certificatul de atestare fiscală sau documente care să ateste situaţia fiscală a unui contribuabil numai cu acordul scris al contribuabilului în cauză.
(b)Prin excepţie de la prevederile alin. (1), ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, notarul public are obligaţia de a solicita organului fiscal central şi organului fiscal local, certificatul de atestare fiscală pentru persoana fizică pentru care se dezbate succesiunea. -
Cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala privind impozite, taxe locale si alte venituri la bugetul local – persoane juridice
Acte necesare pentru eliberarea unui certificat fiscal pentru vanzarea unui mijloc de transport PJ
1. Formularul tipizat „Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscala privind impozite, taxe locale şi alte venituri la bugetul local“;
2. Buletin/carte identitate a delegatului/imputernicitului – original si copie;
3. Delegatie/imputernicire – original si copie.Acte necesare declararii scoaterii din evidenta/ instrainarii unui imobil – PJ
1. Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice privind impozite, taxe locale si alte venituri la bugetul local;
2. Buletin/carte identitate a delegatului/imputernicitului – original si copie;
3. Delegatie/imputernicire – original si copie.Acte necesare altele decat pentru vanzare(licitatii, unitati militare, cadastru, intabulare, contracte etc.) – PJ
1. Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice privind impozite, taxe locale si alte venituri la bugetul local;
2. Buletin/carte identitate a delegatului/imputernicitului – original si copie;
3. Delegatie/imputernicire – original si copie.