Persoane juridice
Impozitul pe cladiri
Impozitul pe teren
Impozitul pe mijloace de transport
Impozitul pe spectacole
Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate
Taxa pentru eliberarea autorizatiilor pentru desfasurarea unor activitati economice
Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor
Taxe speciale
-
IMPOZITUL /TAXA PE CLADIRI
Persoanele juridice care au în proprietate o clădire situată în România datorează anual impozit pentru acea clădire, exceptând cazurile în care legea prevede altfel.
Termene de depunere a declaratiilor fiscale de impunere/scadere:
1. In termen de 30 de zile de la data dobandirii, construirii, extinderii, reconstruirii, consolidarii, modernizarii, demolarii, modificarii, inclusiv schimbarea integrala sau partiala a folosintei, care determina cresterea sau diminuarea valorii impozabile a cladirii cu mai mult de 25%, sau in cazul in care intervin schimbari privind denumirea persoanei juridice, a situatiei juridice de natura sa conduca la modificarea impozitului/taxei pe cladiri, a domiciliului fiscal se va depune o declaratie la care se vor anexa documentele doveditoare.2. In cazul cladirilor pentru care se datoreaza taxa pe cladiri, in temeiul unui contract de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta care se refera la perioade mai mari de o luna, titularul dreptului de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta are obligatia depunerii unei declaratii la organul fiscal local pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare intrarii in vigoare a contractului.
3. In cazul cladirilor pentru care se datoreaza taxa pe cladiri, in temeiul unor contracte de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta care se refera la perioade mai mici de o luna, persoana de drept public care transmite dreptul de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare intrarii in vigoare a contractelor, la care anexeaza o situatie centralizatoare a acestor contracte.
4. Persoanele juridice care efectueaza operatiuni juridice in cursul unui an, care au ca efect pierderea dreptului de proprietate asupra unei cladiri, au obligatia de a depune o declaratie in acest sens la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operatiunii.
5. Persoanele juridice sunt obligate sa depuna declaratii chiar daca beneficiaza de reducere sau de scutire la plata impozitului/taxei pe cladiri.Termene de plata
Pentru impozitul pe cladiri
Rata I – pana la 31 martie, inclusiv
Rata II – pana la 30 septembrie, inclusiv.
Pentru taxa pe cladiri
Pana la data de 25 ale lunii urmatoare din perioada de valabilitate a contractelor de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta.
Impozitul anual pe cladiri de pana la 50 lei inclusiv, se plateste integral pana la primul termen de plata.
Impozitul pe cladiri este datorat pentru intregul an fiscal de persoana juridica care are in proprietate cladirea la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.
Daca se achita integral impozitul pana la data de 31 martie anul curent (prima scadenta) se acorda o bonificatie de 10%.
Neplata la termenele scadente atrage plata majorarilor de intarziere conform Codului de procedura fiscala.Depunerea peste termen a declaratiilor fiscale sau nedepunerea declaratiilor fiscale, constituie constraventie, si se sanctioneaza cu amenda in conditiile art.493 din Codul Fiscal si ale H.C.L.-ului privind stabilirea impozitelor si taxelor locale, in vigoare pentru anul curent.
Contraventiilor prevazute mai sus li se aplica dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv posibilitatea achitarii, in termen de cel mult 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal ori, a jumatate din minimul amenzii.
-
IMPOZITUL / TAXA PE TEREN
Persoanele juridice care au în proprietate teren situat în România datorează pentru acesta un impozit anual, exceptând cazurile în care în legea prevede altfel.
Pe perioada în care pentru un teren se plăteşte taxa pe teren, nu se datorează impozitul pe teren.Termene de impunere/scadere a declaratiilor
1. In termen de 30 de zile de la data dobandirii, intervenirii unor schimbari privind domiciliul fiscal al proprietarului, realizarii unor modificari ce conduc la recalcularea impozitului/ taxei pe teren datorat sau intervenirii unor schimbari privind situatia juridica a contribuabilului, de natura sa conduca la modificarea impozitului/ taxei pe teren se va depune o declaratie la care se vor anexa documentele doveditoare.
2. In cazul terenurilor pentru care se datoreaza taxa pe teren, in temeiul unui contract de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta care se refera la perioade mai mari de o luna, titularul dreptului de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta are obligatia depunerii unei declaratii la organul fiscal local pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare intrarii in vigoare a contractului.
3. In cazul terenurilor pentru care se datoreaza taxa pe teren, in temeiul unor contracte de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta care se refera la perioade mai mici de o luna, persoana de drept public care transmite dreptul de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare intrarii in vigoare a contractelor, la care anexeaza o situatie centralizatoare a acestor contracte.
4. Orice persoana juridica care efectueaza operatiuni juridice in cursul unui an, care au ca efect pierderea dreptului de proprietate asupra unui teren, are obligatia de a depune o declaratie in acest sens la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operatiunii.
5. Persoanele juridice sunt obligate sa depuna declaratii chiar daca beneficiaza de reducere sau de scutire la plata impozitului/ taxei pe teren.Termene de plata impozit teren
Rata I – pana la 31 martie, inclusiv
Rata II – pana la 30 septembrie, inclusiv.
Termene de plata taxa pe teren
Pana la data de 25 ale lunii urmatoare din perioada de valabilitate a contractelor de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta.
Impozitul anual pe teren de pana la 50 lei inclusiv, se plateste integral pana la primul termen de plata.
Impozitul pe teren este datorat pentru intregul an fiscal de persoana juridica care are in proprietate terenul la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.
Daca se achita integral impozitul pana la data de 31 martie anul curent (prima scadenta) se acorda o bonificatie de 10%.
Neplata la termenele scadente atrage plata majorarilor de intarziere conform Codului de procedura fiscala.Depunerea peste termen a declaratiilor fiscale sau nedepunerea declaratiilor fiscale, constituie constraventie, si se sanctioneaza cu amenda in conditiile art.493 din Codul Fiscal si ale H.C.L.-ului privind stabilirea impozitelor si taxelor locale, in vigoare pentru anul curent.
Contraventiilor prevazute mai sus li se aplica dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv posibilitatea achitarii, in termen de cel mult 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal ori, a jumatate din minimul amenzii.
-
IMPOZITUL PE MIJLOACE DE TRANSPORT
Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat/înregistrat în România datorează un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu excepţia cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel.
Impozitul pe mijloacele de transport se datorează pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România.
Impozitul pe mijloacele de transport se plăteşte la bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale unde persoana îşi are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz.
În cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga durată a acestuia, impozitul pe mijlocul de transport se datorează de locatar.Termene de impunere/scadere a declaratiilor
In termen de 30 de zile de la data dobandirii, instrainarii, radierii unui mijloc de transport sau schimbarii sediului/punctului de lucru de catre detinatorul acestuia se va depune o declaratie la care va anexa acte doveditoare.Termene de plata
Rata I – pana la 31 martie, inclusiv
Rata II – pana la 30 septembrie, inclusiv.
Impozitul pe mijloace de transport de pana la 50 lei inclusiv, se plateste integral pana la primul termen de plata.
Impozitul pe mijloace de transport este datorat pentru intregul an fiscal de persoana juridica care are in proprietate mijlocul de transport la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.
Daca se achita integral impozitul pana la data de 31 martie anul curent (prima scadenta) se acorda o bonificatie de 10%.
Neplata la termenele scadente atrage plata majorarilor de intarziere conform Codului de procedura fiscala.Depunerea peste termen a declaratiilor fiscale sau nedepunerea declaratiilor fiscale, constituie constraventie, si se sanctioneaza cu amenda in conditiile art.493 din Codul Fiscal si ale H.C.L.-ului privind stabilirea impozitelor si taxelor locale, in vigoare pentru anul curent.
Contraventiilor prevazute mai sus li se aplica dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv posibilitatea achitarii, in termen de cel mult 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal ori, a jumatate din minimul amenzii.
-
IMPOZITUL PE SPECTACOLE
Orice persoană care organizează o manifestare artistică, o competiţie sportivă sau altă activitate distractivă pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Tulcea are obligaţia de a plăti impozitul prevăzut în prezenta anexă, denumit în continuare impozitul pe spectacole.
Termene de impunere/scadere a declaratiilor
Orice persoana care datoreaza impozitul pe spectacole are obligatia de a depune o declaratie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, pana la data de 10 (inclusiv) ale lunii urmatoare in care a avut loc spectacolul.Termene de plata
Lunar, pana la data de 10 inclusiv, a lunii urmatoare celei in care a avut loc spectacolul.
Neplata la termenele scadente atrage plata majorarilor de intarziere conform Codului de procedura fiscala.Depunerea peste termen a declaratiilor fiscale sau nedepunerea declaratiilor fiscale, constituie constraventie, si se sanctioneaza cu amenda in conditiile art.493 din Codul Fiscal si ale H.C.L.-ului privind stabilirea impozitelor si taxelor locale, in vigoare pentru anul curent.
Contraventiilor prevazute mai sus li se aplica dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv posibilitatea achitarii, in termen de cel mult 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal ori, a jumatate din minimul amenzii.
-
TAXA PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMA SI PUBLICITATE
Art. 1. Taxa pentru serviciile de reclamă şi publicitate
Orice persoană, care beneficiază de servicii de reclamă şi publicitate în Municipiul Tulcea în baza unui contract sau a unui alt fel de înţelegere încheiată cu altă persoană, datorează plata taxei prevăzute în prezentul articol, cu excepţia serviciilor de reclamă şi publicitate realizate prin mijloacele de informare în masă scrise şi audiovizuale.
Taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate se calculează prin aplicarea cotei de 3% la valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate.
Taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate prevăzută la alin. (1) se declară şi se plăteşte de către prestatorul serviciului de reclamă şi publicitate la bugetul local, lunar, până la data de 10 a lunii următoare celei în care a intrat în vigoare contractul de prestări de servicii de reclamă şi publicitate.Art. 2. Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate
Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public pe raza Municipiului Tulcea datorează plata taxei anuale prevăzute în prezentul articol către bugetul local al Municipiului Tulcea.
Valoarea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate se calculează anual, prin înmulţirea numărului de metri pătraţi sau a fracţiunii de metru pătrat a suprafeţei afişajului pentru reclamă sau publicitate cu suma stabilită de consiliul local, astfel:
a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică, taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate este de 42 lei/m2/an;
b) în cazul oricărui alt panou, afişaj sau structură de afişaj, pentru reclamă şi publicitate, taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate este de 31 lei/m2/an.Persoanele care datorează taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate au obligaţia să depună o declaraţie anuală de impunere privind stabilirea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate, la organul fiscal local în termen de 30 zile de la data amplasării structurii de afişaj.În cazul în care intervin modificări ale bazei impozabile, persoanele care au depus declaraţia anuală de impunere au obligaţia corectării acesteia prin depunerea unei declaraţii rectificative.
Termene de plata
Rata I – pana la 31 martie inclusiv
Rata II – pana la 30 septembrie, inclusiv.
Taxa pentru afişajul în scop de reclamă şi publicitate, datorată de către contribuabili, persoane fizice şi juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată.
Neplata la termenele scadente atrage plata majorarilor de intarziere conform Codului de procedura fiscala.Depunerea peste termen a declaratiilor fiscale sau nedepunerea declaratiilor fiscale, constituie constraventie, si se sanctioneaza cu amenda in conditiile art.493 din Codul Fiscal si ale H.C.L.-ului privind stabilirea impozitelor si taxelor locale, in vigoare pentru anul curent.
Contraventiilor prevazute mai sus li se aplica dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv posibilitatea achitarii, in termen de cel mult 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal ori, a jumatate din minimul amenzii.
-
TAXA PENTRU ELIBERAREA AUTORIZATIILOR PENTRU DESFASURAREA UNOR ACTIVITATI ECONOMICE
Art. 1. (1) În conformitate cu prevederile art. 475 alin. (3), (4) şi (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele a căror activitate este înregistrată în grupele CAEN 561 – Restaurante, 563 – Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor şi 932 – Alte activităţi recreative şi distractive, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, cu modificările şi completările ulterioare, care desfăşoară acest tip de activităţi pe raza municipiului Tulcea, datorează bugetului local o taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii, în funcţie de suprafaţa aferentă activităţii respective.
(2) Nivelul taxei se stabileşte prin hotărâre a consiliului local, iar autorizaţia privind desfăşurarea activităţilor economice enumerate mai sus, în cazul în care persoana îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege, se emite de către Primarul Municipiului Tulcea.
Art. 2. (1) Taxe pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei de funcţionare pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică pe o perioadă mai mare de 60 de zile calendaristice:
A. Unităţi de alimentaţie publică permanente*
Clasificarea activităţii conform CAEN-Rev. 2, Grupa 561 Restaurante, Clasa 5610 Restaurante
Unitate cu o suprafaţă mai mică şi egală cu 50 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 1.066 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 51 – 100 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 1.333 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 101 – 150 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 1.998 lei
Unitate cu o suprafata cuprinsă între 151 – 200 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 2.664 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 201 – 250 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 3.331 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 251 – 300 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 4.131 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 301 – 500 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 4.816 lei
Unitate cu o suprafaţă mai mare sau egală cu 501 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 6.662 lei
Clasificarea activităţii conform CAEN-Rev. 2, Grupa 563 Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor, Clasa 5630 Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor
Unitate cu o suprafaţă mai mică şi egală cu 100 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 1.998 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 101 – 200 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 2.664 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 201 – 500 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 3.331 lei
cu o suprafaţă mai mare sau egală cu 501 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 5.329 lei
* Incinta unităţii permanente şi terasa acesteia, chiar dacă pe terasa aferentă incintei se desfăşoară activitatea de alimentaţie publică pe o perioadă de maximum 6 luni.
B. Unităţi de alimentaţie publică estivale**
Clasificarea activităţii conform CAEN-Rev. 2, Grupa 561 Restaurante, Clasa 5610 Restaurante
Unitate estivală cu o suprafaţă mai mică şi egală cu 100 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 866 lei
Unitate estivală cu o suprafaţă cuprinsă între 101 mp şi 200 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 1.866 lei
Unitate estivală cu o suprafaţă cuprinsă între 201 mp şi 500 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 2.399 lei
Unitate estivală cu o suprafaţă mai mare sau egală cu 501 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 5.329 lei
Clasificarea activităţii conform CAEN-Rev. 2, Grupa 563 Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor, Clasa 5630 Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor
Unitate estivală cu o suprafaţă mai mică şi egală cu 100 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii ), 1.333 lei
Unitate estivală cu o suprafaţă cuprinsă între 101 mp şi 500 mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 1.998 lei
Unitate estivală cu o suprafaţă mai mare sau egală cu 501mp (inclusiv terasa aferentă unităţii), 5.329 lei
** Unităţi de alimentaţie publică (terasă sezonieră, ponton, navă, ambarcaţiuni şi alte asemenea) care îşi desfăşoară activitatea atât în incinta, cât şi pe terasa unităţii, numai în sezon estival, pe o perioadă cuprinsă între 61 de zile şi maximum 183 zile pe an calendaristic.
(2) În conformitate cu prevederile art. 475 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele a căror activitate este înregistrată în grupele CAEN 561 – Restaurante şi 563 – Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, actualizată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, datorează bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază se desfăşoară activitatea, o taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea acestor activităţi, în funcţie de suprafaţa aferentă activităţilor respective.
(3) Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 147/2020 s-a aprobat Regulamentul local pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică în municipiul Tulcea.
(4) Taxa pentru eliberarea, respectiv vizarea anuală a Autorizaţiei de funcţionare se datorează indiferent de perioada în care s-a desfăşurat activitatea.
(5) Taxa achitată nu se restituie dacă activitatea a fost suspendată sau autorizaţia a fost retrasă în condiţiile prezentului regulament ori atunci când agentul economic a încetat activitatea.
Art. 3. (1) Taxe pentru eliberarea/vizarea autorizațiilor de funcţionare pentru desfăşurarea activităţilor corespunzătoare grupei 932 – Alte activităţi recreative şi distractive, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională CAEN – Rev. 2, pentru desfăşurarea activităţilor pe o perioadă mai mare şi egală cu 30 de zile calendaristiceClasificarea activităţii conform CAEN-Rev. 2, Grupa 932 Alte activităţi recreative şi distractive, Clasa 9321
Bâlciuri şi parcuri de distracţii
Unitate cu o suprafaţă mai mică şi egală cu 200 mp, 666 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 201 mp şi 400 mp, 1.066 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 401mp şi 500 mp, 1.333 lei
Unitate cu o suprafaţă mai mare sau egală cu 501 mp, 2.664 lei
Clasificarea activităţii conform CAEN-Rev. 2, Grupa 932 Alte activităţi recreative şi distractive, Clasa 9329
Alte activităţi recreative şi distractive n.c.a.
Unitate cu o suprafaţă mai mică şi egală cu 200 mp, 666 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 201 mp şi 400 mp, 1.066 lei
Unitate cu o suprafaţă cuprinsă între 401mp şi 500 mp, 1.333 lei
Unitate cu o suprafaţă mai mare sau egală cu 501 mp, 2.664 lei
(2) În conformitate cu prevederile art. 475 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele a căror activitate este înregistrată în grupa CAEN 932 – Alte activităţi recreative şi distractive, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, actualizată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, datorează bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază se desfăşoară activitatea, o taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea activităţilor, în funcţie de suprafaţa aferentă activităţilor respective.
(3) Grupa CAEN 932 – Alte activităţi recreative şi distractive, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN – Rev. 2, include o gamă largă de unităţi care exploatează facilităţi sau oferă servicii pentru a veni în întâmpinarea diverselor interese recreative.
Astfel, în această grupă sunt incluse variate atracţii cum ar fi: cursele mecanice, plimbări pe apă, jocuri, spectacole altele decât cele artistice, picnic şi altele asemenea.
Activităţile recreative şi distractive se pot desfăşura în incinta unui imobil şi/sau în aer liber. În cadrul amenajării şi dotării spaţiilor destinate recreerii trebuie asigurate, după caz, următoarele spaţii:
– spațiul efectiv de desfășurare a activităților destinat clienților, beneficiarilor;
– spații de depozitare (ale aparaturii, instalațiilor, dispozitivelor, materialelor care fac obiectul activității recreativ-distractive, a materialelor de igienizare etc.);
– grupuri sanitare și vestiare, precum şi spații de așteptare.
În concluzie, taxa pentru eliberarea acestor activităţi variază în funcţie de suprafaţa destinată activităţii economice.
(4) Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 24/2016 s-a aprobat Regulamentul local pentru desfăşurarea activităţilor care se încadrează în grupa 932 – Alte activităţi recreative şi distractive potrivit Clasificării Activităţilor din Economia Naţională CAEN – Rev. 2, în municipiul Tulcea. Actul normativ menţionat anterior a fost modificat şi completat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 266/2018.
(5) Taxa achitată nu se restituie dacă activitatea a fost suspendată sau autorizaţia a fost retrasă în condiţiile prezentului regulament ori atunci când agentul economic a încetat activitatea.
Art. 4. (1) Taxe pentru eliberarea autorizațiilor şi avizelor în vederea desfăşurării activităţii de comerţ stradal în municipiul Tulcea
Autorizaţie de comerţ stradal, 192 lei
Aviz de comerţ stradal, 143 lei
Aviz comercializare mărţişoare, 72 lei
(2) Taxa pentru eliberarea autorizațiilor şi avizelor pentru desfăşurarea activităţii de comerţ stradal în municipiul Tulcea respectă prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi prevederile Hotărârii Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice, cu modificările şi completările ulterioare.
În conformitate cu prevederile art. 3 – 5 din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004, prin comerţ în unele zone publice se înţelege activitatea de comercializare a produselor şi serviciilor, desfăşurată permanent sau sezonier în pieţe, târguri, pasaje publice, drumuri publice şi străzi sau în orice zonă de altă natură destinată folosinţei publice, cu excepţia celor administrate special.
Scopul reglementării comerţului în zone publice este de a crea un cadru de desfăşurare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, care să respecte principiile concurenţei loiale, de protejare a vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor, precum şi a mediului.
Comerţul cu amănuntul sau prestarea de servicii în zone publice se desfăşoară și în teritorii delimitate, special amenajate, dotate corespunzător specificului fiecărei activităţi, având asigurate, prin serviciile de administrare a zonelor publice, utilităţile generale: apă, canal, electricitate, gaze, după caz. Desfăşurarea operaţiunilor comerciale în structuri de vânzare cu sediu permanent, temporar sau sezonier, după caz, în zone publice se face numai în baza autorizaţiei autorităţii administraţiei publice locale.
(3) Procedura de autorizare a activităţii de comerţ stradal în municipiul Tulcea este reglementată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 145/29.06.2017 privind aprobarea Regulamentului local pentru desfășurarea activității de comerț stradal în municipiul Tulcea, care a fost modificată şi completată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 240/2018 şi Hotărârea Consiliului Local nr. 295/2018.
Potrivit actului administrativ cu caracter normativ menţionat anterior, cu modificările şi completările ulterioare, autoritatea administrativă emite autorizaţii de comerţ stradal, avize de comerţ stradal şi avize pentru desfăşurarea activităţii de comercializare mărţişoare, astfel:
– Autorizaţia de funcţionare va fi emisă pentru desfăşurarea de activităţi comerciale, în regim stradal, pe o perioada de minim 30 zile, limita maximă de valabilitate fiind ultima zi a anului în curs.
– Avizul de funcţionare va fi emis pentru desfăşurarea activităţii comerciale, în regim stradal, pe o perioada mai mică de 30 zile.
Printre activitățile economice ce pot fi desfășurate în regim de comerț stradal, conform regulamentului, se regăsesc și activități de alimentație publică (clasele CAEN – Rev 2 – 5610, 5630) desfășurate pe o perioadă mai mică de 60 de zile, precum și activități recreative și distractive (care includ și jocurile de artificii) – grupa CAEN – Rev 2 – 932, desfășurate pe o perioadă mai mică de 30 de zile.
Art. 5. (1) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei pentru funcţionarea pieţelor în municipiul Tulcea
Autorizaţie funcţionare pieţe, 170 lei
(2) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei pentru funcţionarea pieţelor respectă prevederile Hotărârii Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice, cu modificările şi completările ulterioare.
În conformitate cu prevederile art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004, comerţul cu amănuntul sau prestarea de servicii în zone publice se desfăşoară în pieţe locale şi/sau în teritorii delimitate, special amenajate, dotate corespunzător specificului fiecărei activităţi, având asigurate, prin serviciile de administrare a zonelor publice, utilităţile generale: apă, canal, electricitate, gaze, după caz.
Potrivit art. 9 alin. (1) din actul cu caracter normativ menţionat anterior, pieţele pot funcţiona în baza autorizaţiei de funcţionare eliberate de autorităţile publice locale.
(3) Procedura de autorizare a funcţionării pieţelor din municipiul Tulcea este aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 117/2005. Actul normativ menţionat a fost modificat şi completat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 263/2018.
Art. 6. Taxe pentru eliberarea Autorizaţiei de funcţionare în vederea desfăşurării activităţilor economico-productive, de turism şi de agrement desfăşurate pe teritoriul comun al municipiului Tulcea şi al Rezervaţiei Biosferei “Delta Dunării”
Pescuit şi valorificare resurse acvatice
– persoane fizice, 134 lei
– persoane juridice, 399 lei
Recoltare resurse vegetale regenerabile
– persoane fizice, 66 lei
– persoane juridice, 200 lei
Piscicultură, 3 lei/ha/luciu de apă
Vânătoare, 800 lei/asociaţie
Transport tehnologic de mărfuri cu nave:
– până la 10 tone inclusiv
– peste 10 tone
Fotografiere în scop commercial, 266 lei
Filmare în scop commercial, 1.333 lei
Alte activităţi economice 399 lei/activitate
Agricultură, 0 lei
Creşterea animalelor (inclusiv apicultură), 0 lei
Turism (cazare/campare şi trasee – drumeţii), 0 lei
Transport cu ambarcaţiuni/nave în scop turistic pe trasee autorizate, 0 lei
(1) Taxele prevăzute la alin. (1) sunt stabilite cu respectarea prevederilor Legii nr. 82/1993 privind constituirea Rezervaţiei Biosferei “Delta Dunării”, cu modificările şi completările ulterioare.
În conformitate cu prevederile art. 11 din Legea nr. 82/1993, astfel cum a fost modificat şi completat de art. I pct. 19 din Legea nr. 136/2011, desfăşurarea activităţilor economico-productive, de turism şi de agrement de către persoane fizice şi juridice pe teritoriul rezervaţiei se autorizează de autorităţile publice locale competente conform legii şi de către autoritatea publică centrală pentru dezvoltare regională şi turism, pe baza autorizaţiei de mediu emise de Administraţia Rezervaţiei.
Taxele încasate din autorizări de către autorităţile administraţiei locale se constituie fonduri la dispoziţia autorităţilor administraţiei publice locale emitente ale autorizaţiilor.
(2) Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 34/2012 stabileşte procedura de autorizare a activităţilor economico-productive, de turism şi de agrement, desfăşurate pe teritoriul comun al municipiului Tulcea şi al Rezervaţiei Biosferei “Delta Dunării”. Actul normativ menţionat a fost modificat şi completat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 264/2018.
Art. 7. (1) Taxa pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei de funcționare sau, după caz, taxa pentru eliberarea avizului de funcționare privind desfăşurarea de activităţi economice prevăzute în prezenta Anexă se achită integral, după aprobare și anticipat eliberării/vizării autorizației de funcționare ori avizului de funcționare, indiferent de perioada rămasă până la sfârşitul anului respectiv.
(2) Nu se poate elibera o autorizaţie de funcționare sau, după caz, un aviz de funcţionare pentru desfășurarea activităților economice prevăzute la art. 1 – 6, la unităţile/punctele de lucru respective, dacă nu s-a făcut dovada achitării integrale a taxei/taxelor aferente, conform regulamentelor locale specifice.
(3) Taxa achitată nu se restituie dacă activitatea a fost suspendată sau autorizaţia a fost retrasă ori atunci când agentul economic a încetat activitatea.
Art. 8. Responsabilitatea supravegherii activităţii de autorizare şi avizare, precum şi verificarea achitării taxelor prevăzute la art. 1 – 6 din prezenta Anexă, respectiv a identificării persoanelor fizice sau juridice care desfăşoară activităţile economice fără a respecta dispoziţiile legale incidente în materie, revin, conform atribuţiilor enumerate în fişa postului, funcţionarilor publici din cadrul:
– Compartimentului Avizare Activităţi Comerciale,
– Compartimentului Activităţi Comerciale – Direcţia de Poliţie Locală.
Art. 9. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei sanitare de funcţionare este de 27 lei.
Temeiul juridic al instituirii acestei taxe îl constituie prevederile art. 475 alin. (1) din Legea
nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 10. Taxa pentru eliberarea Atestatului de producător este de 91 lei.
(1) Taxa pentru eliberarea atestatelor de producător se încasează de la persoanele fizice care optează pentru desfăşurarea unei activităţi economice în sectorul agricol, după verificarea cu privire la existenţa suprafeţelor de teren, respectiv a efectivelor de animale pentru care se solicită eliberarea atestatului de producător.
(2) Temeiul juridic al instituirii acestei taxe îl constituie prevederile art. 5 din Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 475 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 11. Taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol este de 29 lei.
(1) Taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare se încasează de la persoanele fizice, producătorii agricoli, care exercită activităţi de comerţ cu ridicata sau comerţ cu amănuntul a produselor agricole obţinute în ferma/gospodăria proprie şi care deţin atestat de producător.
(2) Temeiul juridic al instituirii acestei taxe îl constituie prevederile art. 5 din Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 475 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Ultimul preţ de achiziţie a carnetului de comercializare, comunicat de Imprimeria Naţională, este de 29 lei fără TVA.
Art. 12. (1) Responsabilitatea privind verificarea achitării taxelor pentru eliberarea atestatelor de producător şi pentru eliberarea carnetului de comercializare – prevăzute la art. 10 şi art. 11 din prezenta Anexa – revine Compartimentului Registru Agricol din cadrul Direcţiei Administraţie Publică Locală Tulcea.
(2) Atestatele de producător şi Carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol sunt formulare cu regim special şi se tipăresc, în condiţiile legii, de către Imprimeria Naţională.
Art. 13. Contravaloarea taxelor prevăzute în prezenta Anexă poate fi achitată de către solicitant:
– în numerar şi P.O.S. la casieriile Serviciului Impozite şi Taxe din cadrul Municipiului Tulcea,
– prin mandat poştal,
– prin mijloace de plată on-line: ghişeul.ro sau aplicaţia CityOn
– prin virament bancar în conturile de venit ale Municipiului Tulcea deschise la Trezoreria Tulcea. -
TAXA PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATELOR, AVIZELOR SI AUTORIZATIILOR
Art.1 Orice persoană care trebuie să obţină un certificat, un aviz sau o autorizaţie prevăzută în prezenta Anexă trebuie să plătească o taxă la Serviciul Impozite şi Taxe Tulcea înainte de a i se elibera certificatul, avizul sau autorizaţia necesară.
Art. 2. (1) Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism
Suprafaţa pentru care se obţine certificatul de urbanism Taxa (în lei) a) până la 150 m2, inclusiv 7 b) între 151 – 250 m2, inclusiv 8 c) între 251 – 500 m2, inclusiv 10 d) între 501 – 750 m2, inclusiv 16 e) între 751 – 1.000 m2, inclusiv 19 f) peste 1.000 m2 19 + 0,01 lei/m2 pentru fiecare m2 care depaseste 1.000 m2 (2) Taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism este egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale.
(3) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primar sau de structurile de specialitate este de 20 lei.
Art. 3. Taxe pentru eliberarea autorizaţiei de construire şi a autorizaţiei de desfiinţare
(1) Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire pentru o clădire rezidenţială sau clădire-anexă este egală cu 0,5% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţii.
(2) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru alte construcţii decât cele menţionate la alin. (1) este egală cu 1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie, inclusiv valoarea instalaţiilor aferente.
(3) Pentru taxele prevăzute la alin. (1) şi (2) stabilite pe baza valorii autorizate a lucrărilor de construcţie se aplică următoarele reguli:
a) taxa datorată se stabileşte pe baza valorii lucrărilor de construcţie declarate de persoana care solicită autorizaţia şi se plăteşte înainte de emiterea acesteia;
b) pentru taxa prevăzută la alin. (1), valoarea reală a lucrărilor de construcţie nu poate fi mai mică decât valoarea impozabilă a clădirii stabilită
c) în termen de 15 zile de la data finalizării lucrărilor de construcţie, dar nu mai târziu de
15 zile de la data la care expiră autorizaţia respectivă, persoana care a obţinut autorizaţia trebuie să depună o declaraţie privind valoarea lucrărilor de construcţie la Serviciul Impozite şi Taxe, vizată de către persoana împuter-nicită din cadrul compartimentului de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale;
d) până în cea de-a 15-a zi, inclusiv, de la data la care se depune situaţia finală privind valoarea lucrărilor de construcţii, Serviciul Impozite şi Taxe are obligaţia de a stabili taxa datorată pe baza valorii reale a lucrărilor de construcţie;
e) până în cea de-a 15-a zi, inclusiv, de la data la care Serviciul Impozite şi Taxe a comunicat valoarea stabilită pentru taxă, trebuie plătită orice diferenţă de taxă datorată de către persoana care a primit autorizaţia sau orice diferenţă de taxă care trebuie rambursată de autoritatea administraţiei publice locale.
f) pentru neplata la termenele scadente a taxei se calculează majorări de întârziere, potrivit normelor legale în vigoare.
(4) Taxa pentru prelungirea unei autorizaţii de construire este egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale.
(5) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de desfiinţare, totală sau parţială, a unei construcţii este egală cu 0,1% din valoarea impozabilă stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri, aferentă părţii desfiinţate.
Art. 4. Taxe pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări
(1) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări necesare lucrărilor de cercetare şi prospectare a terenurilor în etapa efectuării studiilor geotehnice şi a studiilor privind ridicările topografice, sondele de gaze, petrol şi alte excavări se datorează de către titularii drepturilor de prospecţiune şi explorare şi se calculează prin înmulţi-rea numărului de metri pătraţi de teren ce vor fi efectiv afectaţi la suprafaţa solului de foraje şi excavări cu valoarea de 9 lei.
Valoarea taxei: 9 lei/m2 afectat.
(2) În termen de 30 de zile de la finalizarea fazelor de cercetare şi prospectare, contribuabilii au obligaţia să de-clare suprafaţa efectiv afectată de foraje sau excavări, iar în cazul în care aceasta diferă de cea pentru care a fost emisă anterior o autorizaţie, taxa aferentă se regularizează, astfel încât să reflecte suprafaţa efectiv afectată.
Art. 5. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei necesare pentru lucrările de organizare de şantier în vederea realizării unei construcţii, care nu sunt incluse în altă autorizaţie de construire, este egală cu 3% din valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de şantier.
Art. 6. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de amenajare de tabere de corturi, căsuţe sau rulote ori camp-inguri este egală cu 2% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie.
Art. 7. Taxa pentru autorizarea amplasării de chioşcuri, containere, tonete, cabine, spaţii de expunere, corpuri şi panouri de afişaj, firme şi reclame situate pe căile şi în spaţiile publice este de 9 lei/m2 ocupat de construcţie.
Art. 8. Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele pub-lice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu este de 18 lei pentru fiecare racord.
Art.9. Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă este de
5 lei.
Depunerea peste termen a declaratiilor fiscale sau nedepunerea declaratiilor fiscale, constituie constraventie, si se sanctioneaza cu amenda in conditiile art.493 din Codul Fiscal si ale H.C.L.-ului privind stabilirea impozitelor si tax-elor locale, in vigoare pentru anul curent.
Contraventiilor prevazute mai sus li se aplica dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv posibilitatea achitarii, in termen de cel mult 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal ori, a jumatate din minimul amenzii. -
Art. 1. (1) Taxe privind înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării în Municipiul Tulcea:
Taxa privind contravaloarea certificatului de înregistrare a vehiculului, 86 lei
(2) Taxa privind contravaloarea certificatului de înregistrare a vehiculului este conformă cu prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 4/26.01.2023 privind înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării în municipiul Tulcea.
Taxa constituie venit cu destinaţie specială, fiind instituită în vederea acoperirii costurilor generate de eliberarea certificatului de înregistrare a acestor mijloace de transport.
(3) Contravaloarea acestei taxe poate fi achitată de către solicitant astfel:
– în numerar şi P.O.S. la casieriile Serviciului Impozite şi Taxe din cadrul Municipiului Tulcea,
– prin mandat poştal,
– prin mijloace de plată on-line: ghişeul.ro sau aplicaţia CityOn,
– prin virament bancar în conturile de venit ale Municipiului Tulcea deschise la Trezoreria Tulcea.
(4) Responsabilitatea privind verificarea încasării taxei privind contravaloarea certificatului de înregistrare a vehiculului revine, conform atribuţiilor enumerate în fişa postului, funcţionarilor publici din cadrul Direcţiei Administraţie Publică Locală/Compartimentul Transport Local.
Art. 2. (1) Taxe pentru eliberarea autorizaţiilor de transport în regim de taxi
a) Taxă pentru eliberarea autorizaţiei de transport persoane/mărfuri în regim de taxi, 180 lei
b) Taxă pentru eliberarea autorizaţiei taxi, 180 lei
c) Taxă pentru vizarea autorizaţiei de transport în regim de taxi, 180 lei
d) Taxă pentru prelungirea autorizaţiei taxi, 180 lei
e) Taxă pentru eliberarea autorizaţiei de dispecerat taxi, 599 lei
f) Taxă pentru prelungirea autorizaţiei de dispecerat taxi, 599 lei
g) Taxă pentru eliberarea cazierului de conduită profesional, 24 lei
h) Taxă pentru aplicarea unor înscrisuri sau simboluri pe partea exterioară a taxiului, care reprezintă servicii de reclamă şi publicitate pentru terţi, 3% din valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate
(2) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de transport, taxa pentru emiterea autorizației taxi, taxa pentru vizarea autorizaţiei de transport şi taxa pentru prelungirea autorizaţiei taxi constituie surse de venit ale bugetului local şi sunt fundamentate pe necesitatea amenajării şi întreţinerii locurilor de aşteptare (staţii taxi), a completării şi refacerii sistemului de semnalizare rutieră (marcaje, indicatoare rutiere şi lucrări de semaforizare), precum şi pentru lucrări de întreţinere a reţelei stradale.
Taxele menţionate anterior sunt reglementate prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 302/28.10.2021 privind transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi în municipiul Tulcea.
(3) Contravaloarea acestor taxe poate fi achitată de către solicitant astfel:
– în numerar şi P.O.S. la casieriile Serviciului Impozite şi Taxe din cadrul Municipiului Tulcea,
– prin mandat poştal,
– prin mijloace de plată on-line: ghişeul.ro sau aplicaţia CityOn,
– prin virament bancar în conturile de venit ale Municipiului Tulcea deschise la Trezoreria Tulcea.
Art. 3. (1) Taxă pentru eliberarea autorizaţiilor necesare efectuării serviciului public de transport local în municipiul Tulcea
a) Taxă pentru eliberarea licenței de traseu pentru prestarea serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate, efectuat cu autobuze, 109 lei
b) Taxă pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport pentru prestarea serviciului public local de persoane prin curse regulate cu nave de pasageri pe căi navigabile interioare, 109 lei
(2) Taxele menţionate în tabelul de mai sus constituie venit la bugetul local şi sunt folosite pentru amenajarea, întreţinerea, completarea şi refacerea sistemului de semnalizare rutieră (marcaje, indicatoare rutiere şi lucrări de semaforizare), precum şi pentru lucrări de întreţinere a reţelei stradale şi a pontoanelor pentru transportul naval.
Temeiul juridic pentru stabilirea acestor taxe îl constituie Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 205/2019 privind serviciile publice de transport local de persoane prin curse regulate în municipiul Tulcea.
Potrivit dispoziţiilor Regulamentului privind organizarea şi efectuarea serviciilor publice de transport local, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 205/2019, Compartimentul Transport Local eliberează licenţe de traseu şi copii conforme ale autorizaţiilor de transport în vederea efectuării activității de transport public local de persoane pentru care se percep taxe.
(3) Contravaloarea acestor taxe poate fi achitată de către solicitant astfel:
– în numerar şi P.O.S. la casieriile Serviciului Impozite şi Taxe din cadrul Municipiului Tulcea,
– prin mandat poştal,
– prin mijloace de plată on-line: ghişeul.ro sau aplicaţia CityOn,
– prin virament bancar în conturile de venit ale Municipiului Tulcea deschise la Trezoreria Tulcea.
Art. 4. (1) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de către Consiliul Local al Municipiului Tulcea este de 41 lei.
(2) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale, este reglementată de art. 486 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Taxele pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri sunt venituri cu destinaţie specială, care se fac venit la bugetul local. Contravaloarea acestei taxe poate fi achitată de către solicitant astfel:
– în numerar şi P.O.S. la casieriile Serviciului Impozite şi Taxe din cadrul Municipiului Tulcea,
– prin mandat poştal,
– prin mijloace de plată on-line: ghişeul.ro sau aplicaţia CityOn,
– prin virament bancar în conturile de venit ale Municipiului Tulcea deschise la Trezoreria Tulcea.
Art. 5. Taxa pentru eliberarea extrasului din Registrul Electoral, pe suport de hârtie sau în format electronic, este de 4 lei/filă. Taxa a fost stabilită prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 73/24.04.2019.
Art. 6. (1) Taxa pentru promovarea turistică a Municipiului Tulcea se calculează prin aplicarea cotei de 1% la tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA, şi se datorează pe întreaga perioadă de cazare.
(2) Taxa specială pentru promovarea turistică a municipiului Tulcea este reglementată de Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 9/30.01.2020, care a fost modificată şi completată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 47/20.02.2020 şi Hotărârea Consiliului Local nr. 42/25.02.2021.
-
(1) Acte necesare pentru declararea clădirilor rezidenţiale:
a) Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidenţiale/nerezidenţiale/mixte aflate în proprietatea persoanelor juridice – model tipizat;
b) Actul de dobândire a imobilului (contract de vânzare-cumpărare, contract de schimb, act de donaţie, act de adjudecare, hotărâre judecătorească etc.) – copie certificată pentru conformitate cu originalul;
În cazul care clădirea a fost dobândită prin construire trebuie depuse următoarele înscrisuri: autorizaţia de construire, procesul-verbal de recepţie parţială sau finală, după caz, declaraţie privind valoarea reală a lucrărilor executate în baza autorizaţiei de construire;
c) Planuri/schiţe cadastrale – copie certificată pentru conformitate cu originalul;
d) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului.(2) Acte necesare pentru declararea clădirilor nerezidenţiale:
a) Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidenţiale/nerezidenţiale/mixte aflate în proprietatea persoanelor juridice – model tipizat;
b) Actul de dobândire a imobilului (contract de vânzare-cumpărare, contract de schimb, act de donaţie, act de adjudecare, hotărâre judecătorească etc.) – copie certificată pentru conformitate cu originalul;
c) Planuri/schiţe cadastrale – copie certificată pentru conformitate cu originalul;
d) Raportul de evaluare întocmit de un evaluator autorizat sau procesul-verbal de recepţie finală, după caz ;
e) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului.(3) Acte necesare pentru declararea clădirilor cu destinaţie mixtă:
a) Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidenţiale/nerezidenţiale/mixte aflate în proprietatea persoanelor juridice – model tipizat;
b) Actul de dobândire a imobilului (contract de vânzare-cumpărare, contract de schimb, act de donaţie, act de adjudecare, hotărâre judecătorească etc.) – copie certificată pentru conformitate cu originalul;
c) Delimitarea suprafeţelor pentru stabilirea impozitului, în funcţie de destinaţia rezidenţială sau nerezidenţială, rezultă din documentul care poate fi, după caz:
– raportul de evaluare întocmit de un evaluator autorizat;
– contractul de închiriere, în care se precizează suprafaţa transmisă pentru desfăşurarea activităţii economice;
– contractul de comodat încheiat conform art. 2.146 – 2.157 din Codul civil, în care se precizează suprafaţa transmisă pentru desfăşurarea activităţii economice;
– autorizaţia de construire şi/sau de desfiinţare, după caz, privind schimbarea de destinaţie a clădirii, în condiţiile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– documentaţia cadastrală;
– orice documente doveditoare, altele decât cele enumerate mai sus;
– declaraţia pe propria răspundere a proprietarului clădirii înregistrată la organul fiscal, în cazul în care nu există alte documente doveditoare.
d) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului.(4) În vederea stabilirii taxei pe clădiri sunt necesare următoarele documente:
a) Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidenţiale/nerezidenţiale/mixte aflate în proprietatea persoanelor juridice – model tipizat;
b) contractul de concesiune/închiriere/dare în folosinţă sau administrare, după caz ;
c) documentul eliberat de entitatea care deţine clădirea din care să reiasă valoarea clădirii/spaţiului concesionat/închiriat/dat în folosinţă sau administrare, precum şi data reevaluării clădirii.(5) În cazul reevaluării clădirilor sunt necesare următoarele documente:
a) Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidenţiale/nerezidenţiale/mixte aflate în proprietatea persoanelor juridice – model tipizat;
b) Raportul de reevaluare întocmit de un evaluator autorizat.(6) Acte necesare pentru radierea din evidenţa fiscală a clădirilor:
a) Cerere;
b) Actul de înstrăinare sau autorizaţia de demolare însoţită de procesul-verbal de recepţie finală la terminarea lucrărilor, după caz – copie certificată pentru conformitate cu originalul.
c) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului.(7) Acte necesare acordării scutirii pentru clădirile clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice, care au faţada stradală şi/sau principală renovată sau reabilitată conform prevederilor Legii nr. 422/2001:
a) Cerere;
b) Autorizaţia de construire, eliberată cu respectarea prevederilor Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c) Procesul-verbal de recepţie finală privind lucrările efectuate;
d) Actul prin care se face regularizarea taxei pentru autorizaţia de construire.Art. 12. În conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală, organul fiscal poate proceda la solicitarea informaţiilor şi documentelor necesare stabilirii situaţiei fiscale reale a contribuabililor.
-
Acte necesare pentru declararea/radierea terenurilor deţinute de persoane juridice:
a) Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe terenurile aflate în proprietatea persoanelor juridice – model tipizat;
b) Actul de dobândire a terenului (contract de vânzare-cumpărare, contract de schimb, act de donaţie, act de adjudecare, hotărâre judecătorească etc.) – copie certificată pentru conformitate cu originalul;
c) Planuri/schiţe cadastrale – copie certificată pentru conformitate cu originalul;
d) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului.(2) În vederea stabilirii taxei pe teren sunt necesare următoarele documente:
a) Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe terenurile aflate în proprietatea persoanelor juridice – model tipizat;
b) Contractul de concesiune/închiriere/dare în folosinţă sau administrare, după caz – copie certificată pentru conformitate cu originalul.
c) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului.(3) Acte necesare pentru radierea din evidenţa fiscală a terenurilor:
a) Cerere;
b) Actul de înstrăinare – copie certificată pentru conformitate cu originalul.
c) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului. -
Acte necesare pentru declararea/radierea mijloacelor de transport deţinute de contribuabilii persoane juridice
(1) Acte necesare pentru declararea mijloacelor de transport deţinute de contribuabilii persoane juridice:
a) Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport aflate în proprietatea persoanelor persoanelor juridice – model tipizat;
b) Actul de dobândire a mijlocului de transport (contract de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport, factură fiscală, act notarial de donaţie, act de adjudecare, hotărâre judecătorească etc.) –
4 copii xerox certificate pentru conformitate cu originalul, vizate de autoritatea administrativ-teritorială în a cărei rază îşi are domiciliul vânzătorul şi având numărul de înregistrare în REMTII;
În cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, se depun contractul de leasing şi procesul-verbal de predare-primire a vehiculului;
c) Cartea de identitate a mijlocului de transport eliberată de Registrul Auto Român – copie certificată pentru conformitate cu originalul;
d) În cazul mijloacelor de transport dobândite în străinătate: fişa de înmatriculare auto, documentele care fac dovada proprietăţii, care trebuie traduse în limba română şi cartea de identitate a mijlocului de transport;
e) În cazul mijloacelor de transport pe apă se depun: declaratia de conformitate, atestatul de bord şi/sau raportul de inspecţie al mijlocului de transport;
f) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului – în cazul persoanelor juridice.
g) Fişa de înmatriculare/radiere auto, cu excepţia contractelor încheiate în baza Ordinului MDRAP, MFP și MAI nr. 1069/1578/144/2016 pentru aplicarea pct. 101 al Titlului IX „Impozite și taxe locale” la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016.
(2) Acte necesare pentru radierea din evidenţa fiscală a mijloacelor de transport înstrăinate anterior anului 2016:
a) Cerere;
b) Fişa de înmatriculare auto;
c) Actul de înstrăinare – copie certificată pentru conformitate cu originalul.
d) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului – în cazul persoanelor juridice.(3) Acte necesare pentru radierea din evidenţa fiscală a mijloacelor de transport înstrăinate începând cu anul 2016:
a) Actul de înstrăinare în original şi 4 copii xerox certificate pentru conformitate cu originalul;
b) Cartea de identitate a mijlocului de transport – copie certificată pentru conformitate cu originalul;
c) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului – în cazul persoanelor juridice
d) Fişa de înmatriculare/radiere auto, cu excepţia contractelor încheiate în baza Ordinului MDRAP, MFP și MAI nr. 1069/1578/144/2016 pentru aplicarea pct. 101 al Titlului IX „Impozite și taxe locale” la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016.(4) Acte necesare pentru radierea din evidenţa fiscală a mijloacelor de transport în cazul în care proprietarul nu mai poate face dovada existenţei fizice a acestuia:
a) Cerere;
b) Certificatul de radiere eliberat de Instituţia Prefectului – Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor ori certificatul de distrugere sau, în lipsa acestuia, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte elementele de identificare a contribuabilului şi a mijlocului de transport respectiv, documentul prin care a dobândit mijlocul de transport şi împrejurările care au condus la pierderea acestuia;
c) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului – în cazul persoanelor juridice.(5) Acte necesare pentru transferul dosarului fiscal în cazul schimbării domiciliului/sediului fiscal al contribuabilului:
a) Cerere de transfer;
b) Actul de dobândire a mijlocului de transport (contract de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport, factură fiscală, act notarial de donaţie, act de adjudecare, hotărâre judecătorească etc.) – în copie;
c) Cartea de identitate a mijlocului de transport eliberată de Registrul Auto Român – în copie;
d) Împuternicirea persoanei care reprezintă persoana juridică în relaţia cu organul fiscal local şi cartea de identitate a împuternicitului – în cazul persoanelor juridice.
e) Fişa de înmatriculare/radiere auto, cu excepţia contractelor încheiate în baza Ordinului MDRAP, MFP și MAI nr. 1069/1578/144/2016 pentru aplicarea pct. 101 al Titlului IX „Impozite și taxe locale” la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016.
-
Scutiri de la plata impozitului pe clădiri pentru persoane juridice
Clădirile aparţinând persoanelor juridice pentru care nu se datorează impozit/taxă, prin efectul legii, sunt, după cum urmează:
a) clădirile aflate în proprietatea publică sau privată a statului sau a unităţilor
administrativ-teritoriale, cu excepţia încăperilor folosite pentru activităţi economice sau agrement, altele decât cele desfăşurate în relaţie cu persoane juridice de drept public;
b) clădirile aflate în domeniul privat al statului concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, instituţiilor publice cu finanţare de la bugetul de stat, utilizate pentru activitatea proprie a acestora;
c) clădirile aflate în proprietatea fundaţiilor înfiinţate prin testament constituite, conform legii, cu scopul de a întreţine, dezvolta şi ajuta instituţii de cultură naţională, precum şi de a susţine acţiuni cu caracter umanitar, social şi cultural;
d) clădirile care, prin destinaţie, constituie lăcaşuri de cult, aparţinând cultelor religioase recunoscute oficial, asociaţiilor religioase şi componentelor locale ale acestora, precum şi casele parohiale, cu excepţia încăperilor folosite pentru activităţi economice;
e) clădirile funerare din cimitire şi crematorii;
f) clădirile utilizate de unităţile şi instituţiile de învăţământ de stat, confesional sau particular, autorizate să funcţioneze provizoriu ori acreditate, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice care generează alte venituri decât cele din taxele de şcolarizare, servirea meselor pentru preşcolari, elevi sau studenţi şi cazarea acestora, precum şi clădirile utilizate de către creşe, astfel cum sunt definite şi funcţionează potrivit Legii nr. 263/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea creşelor, cu modificările şi completările ulterioare;
g) clădirile unei instituţii sau unităţi care funcţionează sub coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice sau a Ministerului Tineretului şi Sportului, precum şi clădirile federaţiilor sportive naţionale, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;
h) clădirile unităţilor sanitare publice, cu excepţia încăperilor folosite pentru activităţi economice;
i) clădirile din parcurile industriale, parcurile ştiinţifice şi tehnologice, precum şi cele utilizate de incubatoarele de afaceri, cu respectarea legislaţiei în materia ajutorului de stat;
j) clădirile care sunt afectate activităţilor hidrotehnice, hidrometrice, hidrometeorologice, oceanografice, de îmbunătăţiri funciare şi de intervenţii la apărarea împotriva inundaţiilor, precum şi clădirile din porturi şi cele afectate canalelor navigabile şi staţiilor de pompare aferente canalelor, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;
k) clădirile care, prin natura lor, fac corp comun cu poduri, viaducte, apeducte, diguri, baraje şi tuneluri şi care sunt utilizate pentru exploatarea acestor construcţii, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru alte activităţi economice;
l) clădirile aferente infrastructurii feroviare publice;
m) clădirile Academiei Române şi ale fundaţiilor proprii înfiinţate de Academia Română, în calitate de fondator unic, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;
n) clădirile aferente capacităţilor de producţie care sunt în sectorul pentru apărare cu respectarea legislaţiei în materia ajutorului de stat;
o) clădirile care sunt utilizate ca sere, solare, răsadniţe, ciupercării, silozuri pentru furaje, silozuri şi/sau pătule pentru depozitarea şi conservarea cerealelor, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru alte activităţi economice;
p) clădirile aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;
r) clădirile aflate în proprietatea organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, cu statut de utilitate publică, precum şi cele închiriate, concesionate sau primite în administrare ori în folosinţă de acestea de la o instituţie sau o autoritate publică, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;
s) clădirile destinate serviciului de apostilă şi supralegalizare, cele destinate depozitării şi administrării arhivei, precum şi clădirile afectate funcţionării Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale;
t) clădirile deţinute sau utilizate de către întreprinderile sociale de inserţie;
u) clădirile clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice, care au faţada stradală şi/sau principală renovată sau reabilitată conform prevederilor Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice.
v) clădirile caselor de cultură ale sindicatelor, aflate în proprietatea/administrarea organizaţiilor sindicale, cu excepţia încăperilor folosite pentru activităţi economice sau agrement.
(2) Impozitul pe clădirile aflate în proprietatea persoanelor juridice care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice cu caracter sezonier, pe o durată de cel mult 6 luni în cursul unui an calendaristic, se reduce cu 50%. Reducerea se aplică în anul fiscal următor celui în care este îndeplinită această condiţie. -
Scutiri de la plata impozitului pe spectacole
Spectacolele organizate în scopuri umanitare sunt scutite de la plata impozitului pe spectacole.
-
Scutiri de la plata impozitului pe mijloace de transport pentru persoane juridice
Nu se datorează impozitul pe mijloacele de transport, prin efectul legii, pentru:
a) navele fluviale de pasageri, bărcile şi luntrele folosite pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul în Delta Dunării, Insula Mare a Brăilei şi Insula Balta Ialomiţei;
b) mijloacele de transport ale instituţiilor publice;
c) mijloacele de transport ale persoanelor juridice, care sunt utilizate pentru servicii de transport public de pasageri în regim urban sau suburban, inclusiv transportul de pasageri în afara unei localităţi, dacă tariful de transport este stabilit în condiţii de transport public;
d) vehiculele istorice definite conform prevederilor legale în vigoare;
e) mijloacele de transport folosite exclusiv pentru transportul stupilor în pastoral;
f) mijloacele de transport folosite exclusiv pentru intervenţii în situaţii de urgenţă;
g) mijloacele de transport ale instituţiilor sau unităţilor care funcţionează sub coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice sau a Ministerului Tineretului şi Sportului;
h) mijloacele de transport ale fundaţiilor înfiinţate prin testament constituite conform legii, cu scopul de a întreţine, dezvolta şi ajuta instituţii de cultură naţională, precum şi de a susţine acţiuni cu caracter umanitar, social şi cultural;
i) mijloacele de transport ale organizaţiilor care au ca unică activitate acordarea gratuită de servicii sociale în unităţi specializate care asigură găzduire, îngrijire socială şi medicală, asistenţă, ocrotire, activităţi de recuperare, reabilitare şi reinserţie socială pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane vârstnice, precum şi pentru alte persoane aflate în dificultate, în condiţiile legii;
j) autovehiculele acţionate electric;
k) autovehiculele second-hand înregistrate ca stoc de marfă şi care nu sunt utilizate în folosul propriu al operatorului economic, comerciant auto sau societate de leasing;
l) mijloacele de transport deţinute de către organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale. -
Scutiri de la plata impozitului pe teren pentru persoane juridice
(1) Terenurile aparţinând persoanelor juridice pentru care nu se datorează impozit/taxă, prin efectul legii, sunt:
a)terenurile aflate în proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţilor
administrativ-teritoriale, cu excepţia suprafeţelor folosite pentru activităţi economice sau agrement;
b) terenurile aflate în domeniul privat al statului concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, instituţiilor publice cu finanţare de la bugetul de stat, utilizate pentru activitatea proprie a acestora;
c) terenurile fundaţiilor înfiinţate prin testament, constituite conform legii, cu scopul de a întreţine, dezvolta şi ajuta instituţii de cultură naţională, precum şi de a susţine acţiuni cu caracter umanitar, social şi cultural;
d) terenurile aparţinând cultelor religioase recunoscute oficial şi asociaţiilor religioase, precum şi componentelor locale ale acestora, cu excepţia suprafeţelor care sunt folosite pentru activităţi economice;
e) terenurile aparţinând cimitirelor şi crematoriilor;
f) terenurile utilizate de unităţile şi instituţiile de învăţământ de stat, confesional sau particular, autorizate să funcţioneze provizoriu ori acreditate, cu excepţia suprafeţelor care sunt folosite pentru activităţi economice care generează alte venituri decât cele din taxele de şcolarizare, servirea meselor pentru preşcolari, elevi sau studenţi şi cazarea acestora, precum şi clădirile utilizate de către creşe, astfel cum sunt definite şi funcţionează potrivit Legii nr. 263/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
g) terenurile unităţilor sanitare publice, cu excepţia suprafeţelor folosite pentru activităţi economice;
h) terenurile legate de sistemele hidrotehnice, terenurile de navigaţie, terenurile aferente infrastructurii portuare, canalelor navigabile, inclusiv ecluzele şi staţiile de pompare aferente acestora, precum şi terenurile aferente lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, pe baza avizului privind categoria de folosinţă a terenului, emis de oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară;
i) terenurile folosite pentru activităţile de apărare împotriva inundaţiilor, gospodărirea apelor, hidrometeorologie, cele care contribuie la exploatarea resurselor de apă, cele folosite ca zone de protecţie definite în lege, precum şi terenurile utilizate pentru exploatările din subsol, încadrate astfel printr-o hotărâre a consiliului local, în măsura în care nu afectează folosirea suprafeţei solului;
j) terenurile degradate sau poluate, incluse în perimetrul de ameliorare, pentru perioada cât durează ameliorarea acestora;
k) terenurile care prin natura lor şi nu prin destinaţia dată sunt improprii pentru agricultură sau silvicultură;
l) terenurile ocupate de autostrăzi, drumuri europene, drumuri naţionale, drumuri principale administrate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A., zonele de siguranţă a acestora, precum şi terenurile ocupate de piste şi terenurile din jurul pistelor reprezentând zone de siguranţă;
m) terenurile pe care sunt amplasate elementele infrastructurii feroviare publice, precum şi cele ale metroului;
n) terenurile din parcurile industriale, parcurile ştiinţifice şi tehnologice, precum şi cele utilizate de incubatoarele de afaceri, cu respectarea legislaţiei în materia ajutorului de stat;
o) terenurile aferente capacităţilor de producţie care sunt în sectorul pentru apărare cu respectarea legislaţiei în materia ajutorului de stat;
p) terenurile Academiei Române şi ale fundaţiilor proprii înfiinţate de Academia Română, în calitate de fondator unic, cu excepţia terenurilor care sunt folosite pentru activităţi economice;
q) terenurile instituţiilor sau unităţilor care funcţionează sub coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice sau a Ministerului Tineretului şi Sportului, cu excepţia terenurilor care sunt folosite pentru activităţi economice;
r) terenurile destinate serviciului de apostilă şi supralegalizare, cele destinate depozitării şi administrării arhivei, precum şi terenurile afectate funcţionării Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale;
s) suprafeţele de fond forestier, altele decât cele proprietate publică, pentru care nu se reglementează procesul de producţie lemnoasă, cele certificate, precum şi cele cu arborete cu vârsta de până la 20 de ani;
t) terenurile deţinute sau utilizate de către întreprinderile sociale de inserţie;
u) terenurile aflate în proprietatea organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, cu statut de utilitate publică, precum şi cele închiriate, concesionate sau primite în administrare ori în folosinţă de acestea de la o instituţie sau o autoritate publică, cu excepţia terenurilor care sunt folosite pentru activităţi economice;
v) suprafeţele construite ale terenurilor aferente clădirilor clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice, prevăzute la art. 456 alin. (1) lit. x) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu excepţia terenurilor care sunt folosite pentru activităţi economice.
(2) Impozitul pe terenurile aflate în proprietatea persoanelor juridice care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice cu caracter sezonier, pe o durată de cel mult 6 luni în cursul unui an calendaristic, se reduce cu 50%. Reducerea se aplică în anul fiscal următor celui în care este îndeplinită această condiţie. -
Scutiri pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi autorizaţiilor
(1) Sunt scutite de taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi autorizaţiilor următoarele:
a) certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire pentru lăcaşuri de cult sau
construcţii-anexă;
b) certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire pentru dezvoltarea, modernizarea sau reabilitarea infrastructurilor din transporturi care aparţin domeniului public al statului;
c) certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire pentru lucrările de interes public naţional, judeţean sau local;
d) certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire, dacă beneficiarul construcţiei este o instituţie publică;
e) autorizaţiile de construire pentru autostrăzile şi căile ferate atribuite prin concesionare, conform legii;
f) certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire, dacă beneficiarul construcţiei este o instituţie sau o unitate care funcţionează sub coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice sau a Ministerului Tineretului şi Sportului;
g) certificat de urbanism sau autorizaţie de construire, dacă beneficiarul construcţiei este o fundaţie înfiinţată prin testament, constituită conform legii, cu scopul de a întreţine, dezvolta şi ajuta instituţii de cultură naţională, precum şi de a susţine acţiuni cu caracter umanitar, social şi cultural;
h) certificat de urbanism sau autorizaţie de construire, dacă beneficiarul construcţiei este o organizaţie care are ca unică activitate acordarea gratuită de servicii sociale în unităţi specializate care asigură găzduire, îngrijire socială şi medicală, asistenţă, ocrotire, activităţi de recuperare, reabilitare şi reinserţie socială pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane vârstnice, precum şi pentru alte persoane aflate în dificultate, în condiţiile legii;
i) certificat de urbanism sau autorizaţie de construire, în cazul unei calamităţi naturale. -
Scutiri de la plata taxei pentru serviciile de reclamă şi publicitate şi a taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate
(1) Taxa pentru serviciile de reclamă şi publicitate şi taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate nu se aplică instituţiilor publice, cu excepţia cazurilor când acestea fac reclamă unor activităţi economice.
(2) Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate nu se aplică unei persoane care închiriază panoul, afişajul sau structura de afişaj unei alte persoane, în acest caz taxa fiind plătită de această ultimă persoană.
(3) Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate nu se datorează pentru afişele, panourile sau alte mijloace de reclamă şi publicitate amplasate în interiorul clădirilor.
(4) Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate nu se aplică pentru panourile de identificare a instalaţiilor energetice, marcaje de avertizare sau marcaje de circulaţie, precum şi alte informaţii de utilitate publică şi educaţionale.
(5) Nu se datorează taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate pentru afişajul efectuat pe mijloacele de transport care nu sunt destinate, prin construcţia lor, realizării de reclamă şi publicitate.