Reabilitarea străzilor Isaccei, Babadag, Mahmudiei și Eternității. Achiziție în procedură de evaluare.
Reabilitarea străzilor Eternității, Babadag, Mahmudiei și Isaccei.
Achiziție în procedură de evaluare.
Achiziția pentru lucrările ce vizează reabilitarea a 4 străzi din municipiul Tulcea (Isaccei, Babadag, Mahmudiei și Eternității) se află în procedură de evaluare, perioada de depunere a ofertelor fiind încheiată luni, 31 ianuarie. Timpul estimat pentru procedura de evaluare este de 2-4 săptămâni, urmând ca, în cazul îndeplinirii criteriilor, să se treacă la atribuirea contractului și la începerea execuției lucrărilor.
Valoarea contractului este de 41.349.654,72 lei fără TVA, din care:
– 1.035.000,00 lei fără TVA – servicii de proiectare tehnică și asistență tehnică din partea proiectantului;
– 40.314.654,72 lei fără TVA – execuție lucrări.
Lucrările fac parte dintr-un proiect mai amplu, denumit „Modernizarea parcului auto de transport călători din Municipiul Tulcea prin Achiziționarea de vehicule nepoluante pentru transportul public” (valoare totală: 98.217.383,15 lei).
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Cererea de finanțare a fost depusă în anul 2019 (iulie), iar contractul de finanțare a fost semnat în anul 2020 (mai). Întârzierile în implementarea proiectului au fost cauzate de dificultățile întâmpinate la procedurile de achiziții din fazele incipiente ale proiectului. În urma reorganizării procedurilor a fost posibilă finalizarea achizițiilor.
Referitor la reabilitarea celor 4 străzi, inclusă în acest proiect:
– străzile Mahmudiei și Eternității (străzi clasificate la categoria III, colectoare) – intervențiile la nivelul străzilor de categoria III sunt intervenții eligibile, acoperite din bugetul proiectului;
– străzile Babadag și Isaccei (străzi clasificate categoria II, de legătură) – realizarea benzilor dedicate transportului public nu este posibilă în cadrul proiectului, costurile reabilitării fiind încadrate în categoria costurilor neeligibile, suportate de municipalitate din împrumutul contractat în anul 2021.
Celelalte investiții prevăzute în proiect sunt în faza de definitivare a procedurilor de achiziție:
– achiziția a 20 autobuze electrice;
– înființare depou (clădire garare, spălătorie, clădire administrativă cu dispecerat, stații încărcare);
– înființare/modernizare 29 stații de călători dotate cu sisteme de informare și automate emitere carduri/ tichete;
– înființare stație de capăt de linie și Park&Ride pe str. Babadag cu stații încărcare;
– dotări IT: monitorizare și dispecerizare vehicule, E-ticketing, sistem de informare călători în vehicul, sistem de numărare călători, monitorizare video, portal de informare călători pentru planificarea călătoriilor;
– semaforizare inteligentă pentru prioritizarea transportului public.
În cadrul procedurii pentru achiziția celor 20 de autobuze electrice și a stațiilor de încărcare aferente (20 lente, 5 rapide), au fost semnate de către conducerea primăriei referatul de necesitate și caietul de sarcini, fiind în lucru restul documentației (fișa de date, condițiile generale și cele specifice, modele de formulare) pentru a putea fi încărcată pe platforma de achiziții publice, SEAP.